Wielkopolski Dom Aktywizacji Każdej Generacji
Samorząd Województwa Wielkopolskiego prowadzi 8 jednostek, które kształcą uczniów/słuchaczy w ramach szkolnictwa policealnego. Są to Wielkopolskie Samorządowe Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w: Gnieźnie, Koninie, Ostrowie Wlkp., nr 1 i nr 2 w Poznaniu, Rawiczu, Złotowie i we Wrześni.
Mając na uwadze dobro uczniów – przygotowanie do pracy – promowanie i eksponowanie szkół (WSCKZiU) Departament Edukacji i Nauki proponuje nowe rozwiązania w formie projektów.
W sierpniu 2023 roku został oddany do użytku nowy kompleks budynków, będący w trwałym zarządzie Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego WSCKZiU nr 2 w Poznaniu przy ul. Grobla 26, o łącznej powierzchni użytkowej 2425 m2. DE proponuje, aby praktyki uczniów/słuchaczy WSCKZiU odbywały się przy ul. Grobla 26 podczas realizacji Projektów:
- Projekt: Aktywizacja seniorów – poprzez terapię, edukację, działanie – CZUĆ SIĘ POTRZEBNYM – „PROGRAM AKTYWNOŚCI SREBRNEJ GENERACJI”
- Projekt: Dbajmy o młodzież – poprzez wsparcie psychologiczne – CZUĆ SIĘ POTRZEBNYM/WARTOŚCIOWYM/KOCHANYM – „PROGRAM AKTYWNOŚCI: MŁODZI – GNIEWNI”
- Projekt: Kobiety wspomagają Kobiety – CZUĆ SIĘ POTRZEBNĄ/WARTOŚCIOWĄ/KOCHANĄ/ PEWNĄ SIEBIE – „PROGRAM AKTYWNOŚCI: SIŁA KOBIET”
Te nowe działania, planujemy rozpocząć od Projektu Aktywizacja seniorów – poprzez terapię, edukację, działanie – CZUĆ SIĘ POTRZEBNYM. Pozostałe projekty wdrażane będą sukcesywnie dla zachowania płynności.
„Grobla 26 – WIELKOPOLSKI DOM AKTYWIZACJI KAŻDEJ GENERACJI” jako Miejsce dziennego pobytu dla mieszkańców Poznania
i okolic w wieku emerytalnym. Dla kobiet i mężczyzn samodzielnych funkcjonalnie i intelektualnie, chcących zachować lub poprawić swoją sprawność psycho-fizyczną i rozwijać pasje, których nie mieli możliwości doskonalić w młodości.
Miejsce bezpieczne, w którym młodzież będzie mogła uczyć się i doświadczać wraz z seniorami, przez co seniorzy zwiększą swoją samoocenę aby CZUĆ SIĘ POTRZEBNYM.
Zalety dla uczniów/słuchaczy: umiejętność współpracy z osobami starszymi, nauka empatii, tworzenie więzi międzypokoleniowej, nauka szacunku dla starszych osób, dostosowanie działań, ćwiczeń, zajęć, kosmetyków do potrzeb osób starszych.
